You cannot copy content of this page
П’ятниця . Лютий . 28 , 2020
Головна / Всі новини / Епоха беззаконня у селі Красів
Лише актуальні новини

Епоха беззаконня у селі Красів

Мальовниче село, красива природа, зручне сполучення і з областю, і з районом,  декілька відпочинкових комплексів в самому селі і сусідніх. Здається, що місцеві мешканці можуть спокійно жити, відпочивати і насолоджуватися краєвидами, але насправді це всього лиш здається…. Можливо хтось вже зрозумів про який населений пункт ми говоримо, а для тих, хто не здогадується – мова йде про Красів – маленьке село, яке налічує трохи менше півтисячі жителів.

Багато років мешканці цього села мовчали і намагалися вірити в ілюзію, яку й самі створили. Проте, прийшов час і терпець урвався, вибухнула бомба чи як хочете собі це назвіть. Але люди заговорили, скажу вам більше люди закричали про те беззаконня, що їм доводилося багато років терпіти.  У соціальних мережах почали з’являтися статті та пости про проблеми Красова, а місцеві активісти все частіше почали звертатися за допомогою до поліції.

Не будемо більше затягувати і сьогодні розповімо Вам про одну з найбільших і найпомітніших проблем цього невеликого села – автошрот – місце де розбирають вживані автомобілі і торгують запчастинами. Саме з автошроту розпочинається «екскурсія» Красовом, бо розташований він при в’їзді у село.

З чого все починалося?

Для того, щоб прояснити ситуацію я зустрілася із місцевою активісткою Світланою Крижанівською-Бліновою, яка й розповіла своє бачення проблеми.

«Повернемося у минуле і пригадаємо з чого все почалося. За часів Красівської сільської ради дві земельні ділянки виділили місцевим депутатам, а ті у свою чергу продали їх підприємцю Миколі Тарасу, який у 2010 році на цих землях розпочав роботу атозлому. Що цікаво пан Микола обгородив не дві, а три земельні ділянки. Окрім, самозахоплення землі, яку ми спостерігаємо ще є проблема нецільового її використання. Бо одна ділянка має цільове призначення – будівництво будинку, а інша – сільськогосподарське. Натомість ми бачимо, як паливно-мастильні матеріали та ржавчина, що витікають з-під автомобілів, потрапляють у ґрунт і назавжди руйнують його родючий шар землі», – зауважує активістка.

Окрім цього, у тому ж таки 2010 році на згаданому автозломі знайшли декілька десятків авто завезених в Україну контрабандним шляхом і які розшукував Інтерпол. Про цей скандал говорили і писали не лише місцеві медіа, а й загальноукраїнські. Проте, ця справа у публічному просторі швидко зійшла нанівець. Чому? Про відповіді можна лише здогадуватися.

З кожним роком автошрот розширював свої межі, і дійшло до того, що вживані авто та купи металолому загромадили узбіччя дороги Поляна-Красів, що перешкоджає руху автомобілів і створює аварійні ситуації. А якщо зима, ожеледиця, то ймовірність ДТП збільшується, бо в’їзд у село розпочинається спуском донизу.

Коли місцеві мешканці побачили, що територія автошроту різко розростається, то звернулися за допомогою до тодішньої головиці Красівської сільської ради Ганни Заріцької, але реакції з її сторони не булу. Згодом утворилася Тростянецька ОТГ, до якої увійшло село Красів, і з сторони Тростянецької сільської ради теж жодних кроків владнати ситуацію ніхто не вживав. Місцеві мешканці телефонували в поліцію, але ніхто не приїжджав на виклик, писали заяви, теж відповіді не було. Складалося враження, що всі хто знав про проблему закрили очі на неї.

Кроки місцевих активістів

У 2018 році в Красові зібралася ініціативна група людей, які й взялися за розв’язання проблем свого села, зокрема і питання автошроту. Як зазначила пані Світлана: «Ми не намагаємося вигнати підприємців з села, ми просто хочемо, щоб вони працювали чесно. На зборах села ми написали колективне звернення у поліцію і зібрали понад 50 підписів присутніх з вимогами: очистити самозахоплену територію від металолому та перевірити цільове призначення землі. Викликали поліцію до автозлому, і хотіли всі в п’ятдесятьох піти і там вручити цю заяву, але поліція не приїхала. Отож, наступного ранку активісти самі повезли цю заяву у відділок поліції, простежили, щоб її зареєстрували, але ця заяві не дали «ходу».

Після декількох безрезультатних заяв у поліцію красівські активісти звернулися в Держгеокадастр про самозахоплення землі, але знову у відповідь мовчання. Тоді вирішили залучати до цієї проблеми публічних осіб: Тараса Батенка – народний депутат України у 123 окрузі; Олега Березюка – член партії «Об’єднання «Самопоміч». Окрім, цього написали звернення усі можливі державні структури області і почали активно висвітлювати все в медіа.

Така поведінка активістів дала перший результат. Держгеокадастр надіслав відповідь: звільнити самозайняту територію і заплатити штраф 50 000 тис. грн за нецільове використання землі. Оплатив штраф чи ні власник автошроту невідомо, але територію не розчистив точно і в цьому ви можете самі переконатися, якщо будете проїжджати повз Красів.

Після низки публічних заяв активістів поліція все ж таки відкрила кримінальне провадження за Статтею 197-1 ч.2 Кримінального кодексу України «Самовільне зайняття земельної ділянки та самовільне будівництво». Якщо доведуть вину Миколи Тараса, то максимум що йому загрожує – штраф, а місцеві мешканці хочуть, щоб він розчистив узбіччя дороги. Тому, ініціативна група Красова звернулася до прокуратури Львівської області, щоб та контролювала дану справу, виконувала представницьку функцію і вимагала звільнення незаконно зайнятої території.

Розголос справи вкрай не сподобався підприємцю Миколі Тараса, і він неодноразово застосовував агресивну лексику до Юрія Думича – голови ініціативної групи красівських активістів, Світлани Крижанівської-Блінової та інших жителів населеного пункту.

Проте, на цьому проблеми через автозлом не закінчились. У 2019 році Тростянецька сільська рада спільно з областю виділила кошти на ремонт дороги у Красові, але підрядна фірма відмовилася робити ремонт, бо не лише узбіччя, а й частина дороги закидані металолому, а відтак підрядник не вбачав можливості належно відремонтувати дорогу.

Для чого активісти наживають собі ворогів?

Деякі люди засуджують ініціативну групу. Вони вбачають в їхніх діях власний інтерес і вважають, що їм за це платять. Але як зазначила пані Світлана: «Ми хочемо змінити наше село. Цей регіон є туристично привабливим, і ми хочемо розвивати зелений туризм. Але хто захоче сюди їхати, якщо при в’їзді побачить гору сміття?»

Окрім, розв’язання проблем села активісти працюють і над його розвитком. Нещодавно вони розпочали співпрацю з організацією CoST Ukraine, яка допомагає спілкуватися з областю і залучати кошти на ремонт інфраструктури. І у вирішенні проблеми з автошротом у належний спосіб ця організація також підтримує небайдужих жителів Красова.

Я більш ніж впевнена, що схожі проблеми є і в інших населених пунктах району і не тільки. Але найбільша проблема – це те, що люди мовчать, роками більшість з них просто оминає винесення обговорення проблеми у публічну площину. Але, якщо вам набридло закривати очі на беззаконність, то шукайте однодумців, залучайте контролюючі органи і спільно шукайте конструктивні рішення, які змінять ваш село чи місто на краще.

Мар’яна Карлицька

Можливо ви шукали ці матеріали

Роль акцизного податку у бюджеті Тростянецької ОТГ

Акцизний податок для багатьох громад – це не лише додатковий дохід до місцевого бюджету, а …

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.

Jordan Evans Authentic Jersey